MENSTRUÁCIÓS RENDELLENESSÉGEK

Szinte minden nő életében előfordul, hogy a menstruáció erősebb vagy gyengébb, korábban vagy később jelentkezik a szokásosnál, Időnként előfordulhat rendellenes vérzés is. Az esetek jelentős részében a természet megoldja a problémát, de sokszor szükséges az ok megkeresése. Sok szempont szerint lehet csoportosítani a menstruációs zavarokat.

Minden harmadik nő küzd fájdalmas menstruációval. Az alhasi fájdalmat és derékfájást többnyire általános gyengeség, rossz közérzet kíséri, és fejfájás, hányinger is előfordulhat. Ugyancsak gyakori, hogy késik vagy túl erős a menstruáció. Mindegyik rendellenesség jól kezelhető fitoterápiás módszerekkel, de magától értetődik, hogy ki kell zárni a bajok szervi eredetét, tehát elengedhetetlen az alapos szakorvosi vizsgálat. Ha késik a vérzés, természetesen először arról kell meggyőződni, hogy nem terhes-e az illető.

A menzesz számos okból maradhat el. Előfordulhat fokozott fizikai vagy lelki megterheléstől, hirtelen időjárás változásától és hormonzavartól, amelynek következtében a peteérés lassabb vagy nem történik meg. Mindenképpen ki kell zárni olyan betegségeket, mint a petefészek-gyulladás, daganat vagy ciszta, idegrendszeri betegségek, valamint a belső elválasztású mirigyek rendellenes működése.

Ha az orvosi vizsgálat után mindez elvethető, akkor sok esetben lehet gyógynövényekkel segíteni, előidézve a peteérést, valamint a vérbőséget a kismedencében. Ha viszont a vérzés túl erős, értelemszerűen csillapításra van szükség. Természetesen ilyenkor is ki kell zárni a méh és a petefészek betegségeit, és ügyelni arra, hogy a betegnél ne alakuljon ki vérszegénység.

A rendkívül fájdalmas menzesz alkati jellegű is lehet, de előfordulhat a méh izomzatának és nyálkahártyájának betegségei miatt is. Ilyenkor sem lehet mellőzni tehát az alapos orvosi kivizsgálást. Ha ez negatív, akkor szintén jól alkalmazhatóak gyógynövények.