Chlamydia

A Chlamydia az egyik leggyakoribb nemi úton terjedő betegség, megfertőzhet nőt és férfit is. A nők viselik a legnagyobb kockázatot, mivel komoly esélyük van arra, hogy ivarszerveik károsodjanak.

A legtöbb nőnél tünetmentes a betegség. Sejten belüli kórokozó, szaporodása után a gazdasejt elpusztul. Kimutatása után, még tünetmentes esetben is kötelező a kezelés. Leginkább veszélyeztetettek azok, akiknek több szexuális partnerük van.

A Chlamydia az Ureaplasmával és a Mycoplasmával együtt felszálló fertőzést okoz, a nemi szervek alsó részéből indul ki a fertőzés, majd felfelé haladva újabb területeket fertőz meg. Hosszabb távon, kezeletlenül szinte mindig meddőség vagy kismedencei gyulladás alakul ki.

•  Kevés, halványsárga vagy fehér váladék, amely a szokásos folyással elkeveredve alig észlelhető.
  •  Égető érzés vizeléskor, és gyakori inger, többé-kevésbé a hólyaghuruthoz hasonlóan.
  •  Fájdalmas közösülés, rendhagyó vérzés vagy vérzés közösülés után. Ezek a tünetek nem jelentkeznek minden érintettnél és általában csak akkor észlelhetők, ha a fertőzés a méhszáj fölötti szervekre terjedt.

Eleinte a Chlamydiának nincsenek jellegzetes tünetei vagy csak egy-két enyhébb, amelyek alapján a Chlamydia összetéveszthető más betegségekkel. Későbbiekben már viszont vannak tünetek, de ezek sok esetben már kezeléssel sem fordíthatóak vissza. Nőgyógyászati vizsgálat közben”ránézéssel” nem lehet diagnosztizálni. Ha pl. hüvelyi fertőzése van valakinek, akkor leggyakrabban gombára, gyakori vizelési-inger esetén „felfázásra” írnak kezelést, mely hatástalan a kórokozóra.

Célszerű ezért annak, akinek több szexuális partnere van, vagy aki nem használ óvszert, hogy legalább az éves méhnyak rák szűrésen kérje a Chlamydia-szűrést.

KISMEDENCEI-GYULLADÁS

Ha a Clamydia átterjed a belső nemi szervekre, kismedencei gyulladás is kifejlődhet.

A kismedencei gyulladás klasszikus tünetei lehetnek a következők:

•     láz,
  •     alhasi fájdalom,
  •     az alhas érzékenysége
  •     a has puffadása, teltség érzése
  •     hüvelyi folyás és / vagy vérzés
  •     hányinger
  •     derékfájás

A krónikus kismedencei gyulladás káros következményei lehetnek:

•     meddőség,
  •     a gyulladás folytán összetapadt petevezetékek miatt méhen kívüli terhesség,
  •     kismedencei tályog,
  •     krónikus fájdalom a kismedencében.
Panasza vagy kérdése van?

Foglaljon időpontot vagy vegye fel velem a kapcsolatot!

Időpontfoglalás  Kapcsolat